در جریان ارایه خدمات مشاوره روانشناختی به عموم مردم استان از طریق مشاوره تلفنی (خط ۱۴۸۰) جلسه ای به منظور تجلیل از مشاوران سابق خط ۱۴۸۰ برگزار شد و در ادامه مباحث توجیهی شروع به کار مشاوران جدید صدای مشاور ارایه شد.
در این جلسه موارد لازم در زمینه نحوه فعالیت و شرایط و ضوابط انجام خدمت در ارایه مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان برای مشاوران ارایه شد.
این جلسه با سخنرانی مدیر کل در باب اهمیت موضوع مشاوره تلفنی و نیاز جامعه به کمک های مشاوران متخصص آغاز شد و در خصوص حائز اهمیت بودن یاری رسانی به جامعه هدف، در زمینه رصد عملکرد و ارزیابی کیفیت کار مشاوران از طریق تماس موردی از سوی ناظرین و مسئولین مرتبط اشاراتی داشت در این راستا مدیر کل در مورد رضایت تماس گیرندگان از مشاوران با ارائه مشاوره تخصصی تاکید نمود.
مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: با توجه به این که از اهداف فعالیت خط ۱۴۸۰ ارائه مشاوره و برقراری رابطه با تماس گیرندگان بر پایه اعتماد می باشد، مشاوران بایستی در حفظ اطلاعات تماس گیرندگان و مشکلات آنها در ارائه مشاوره بر اصل رازداری به عنوان یکی از اصول مهم مشاوره اهتمام ورزند.
همچنین اشاره نمود که کاهش رفع مشکلات، آشنا کردن تماس گیرنده با اصول و فرایند مشاوره از دیگر اهداف این خط می باشد بعد از آن ضمن قدردانی و تمجید از مشاروان قبلی از ارائه مشاوره در طول مدت فعالیت تجلیل به عمل آمد.
در ادامه معاون پیشگیری ضمن قدردانی از نیروهای قبلی و تبریک به معرفی شدگان مشاوران جدید، در خصوص نحوه پذیرش نیروهای جدید از طریق موسسه مجری (پیمانکار) و روند کار در این راستا اشاره کرد.
همچنین بر رعایت اخلاق حرفه ای و تخصصی در ارائه مشاوره و برخورد مناسب با مزاحمان و تماس گیرندگان دارای مشکلات خاص تاکید نمود.
همچنین به رعایت اصول مشاوره، خفظ اسرار تماس گیرندگان و ارائه مشاوره با رویکردهای مناسب روانشناختی اشاره نمود و بررعایت نحوه ارجاع موارد مورد نیاز به مراکز مشاوره حضوری تاکید نمود
نظر شما